מיתוג גרפי חשוב כדי שנוכל לזהות את המוצר, אבל מיתוג הוא בראש ובראשונה אישיות. אנשים בוחרים שירותים ומוצרים לפי ההיכרות שלהם עם האישיות / המיתוג של אותו מוצר או שירות. מיתוג באמצעות תוכן משמעותו ייצירת תכנים שהופכים את יוצר התוכן למותג.
מיתוג זה גם הקנקן וגם מה שבתוכוכאשר מגיע לקוח למשרד פרסום, העצה הראשונה שהוא מקבל היא שהוא חייב למתג את עצמו, לעשות לעצמו "ברנדינג". הלקוח מהנהן בהסכמה ומשרד הפרסום מציג לו ערכת מיתוג הכוללת לוגו חדש, תבנית למודעות ("הגריד"), צבעים, פונטים וכדומה. לאחר מספר סקיצות נבחרים האלמנטים הגרפיים השונים וכל הצדדים מרוצים. משרד הפרסום מעצב כרטיסי ביקור, ניירת משרדים, מודעות וכדומה. אך האם באמת בכך מסתיים המיתוג?
לא כל עכבר הוא מותגאם יש בבעלותך עכבר, למשל, סביר להניח שהוא לא שווה יותר מכך עכבר אחר. אבל אם בבעלותך נמצא העכבר מיקי-מאוס, אין ספק שאתה מסודר. למה? כי עכבר הוא רק עכבר ומיקי מאוס הוא מותג שאנשים מוכנים לשלם הרבה כסף כדי להשתמש בו. מה מבדיל את העכבר מיקי-מאוס לבין כל עכבר אחר? ראשית, למיקי-מאוס יש אמנם זיהוי גרפי, הדמות המאוירת שלו, הצללית הפשוטה שלו עם האוזניים השחורות, העגולות, אבל זה לא הכול. יש לא מעט עכברים מצוירים ולא כולם מיקי מאוס. למיקי מאוס יש עולם תוכן ובכך גדולתו ועל כן הוא מותג.
עולם תוכן יוצר מיתוגמראה המותג חשוב כדי שנוכל לזהות אותו (האוזניים של מיקי) אבל מיתוג היא בראש ובראשונה אישיות. אנחנו מפתחים רגשות כלפי האישיות של המוצר/העסק/האדם על פי האישיות שלו. האם הוא חכם? האם הוא מצחיק? האם הוא שרמנטי? קול? וכדומה. מותג הוא בעצם האישיות התקשורתית של המוצר. המותג מיקי מאוס נבנה באמצעות סרטי אנימציה. המותג ורדה רזיאל נבנה באמצעות תכנית הרדיו שלה, הטורים שלה בעיתונים והספרים שהוציאה. למיקי ולוורדה עולמות תוכן שונים אך שניהם ממותגים. מיקי הוא לא עוד עכבר וורדה היא לא עוד פסיכולוגית.
מיתוג מייצר הכרהאנשים בוחרים את שירותים ומוצרים לפי ההיכרות שלהם עם אותו מוצר או שירות. סופר-נני לדוגמה היא לא בהכרח בעלת המקצוע הטובה ביותר בתחומה, אולם היא בלי ספק הפופולארית ביותר כי היא מוכרת כמומחית בתחומה. ולמה היא מוכרת? לא בגלל שהיא יפה יותר ממתחרותיה, אלא בגלל שהיא מייצרת תוכן.
מיתוג לא דורש תכנית אישית בטלוויזיההקהל שלך נמצא גם במקומות אחרים. כיום עומדים לרשותך מגוון אפשרויות להעביר את עולם התוכן שלך לקהל שלך וליצור מיתוג כעסק או בעל מקצוע מומחה / מקצועני / ידידותי / אכפתי / מגניב / צעיר ועוד. מיתוג באמצעות תוכן יכול להתבצע באמצעות יצירת תוכן בבלוג מקצועי, בכתיבת מאמרים, בפעילות בפייסבוק, ביצירת תכני וידאו ועוד. נכון זה מיתוג מורכב יותר מהזמנת לוגו אצל גרפיקאי אך אין מה לעשות, בנייה של אישיות (ופיתוח רגשות כלפיה ע"י הלקוחות שלך) היא אכן עניין מורכב, אפילו למיקי מאוס…
רועי פרידלר (MBA) מייסד ובעלי 'עולמות תוכן'- חברה למיתוג חברות ובעלי מקצועות חופשיים באמצעות תוכן. רועי פרידלר הוא בעל ניסיון של למעלה מעשר שנים כקופירייטר שכיר ועצמאי, בלוגר פעיל ובעל טור קבוע ב-YNET.
ליצירת קשר: 0528383256 או o.tochen@gmail.com